StuH 42

05.04.2010 00:05

Před nějakou dobou jsem si koupil Panzer IV a Pragu 38 od dragonu v miniaturním měřítku 1:144. To co jsem našel v krabičce mě dost zklamalo. Spíše než model to byla hračka, kvalitou zpracování se podobala spíš hodně nepovedenému odlévanému modelu. O půl roku později jsem zase začal šilhat po prccích a zakoupil Karla od Trumpety. Model už nebyl tak šílený jako ty předchozí, ale ve srovnání s ostatními stočtyřiačtyřicetinami tohoto výrobce šlo jednoznačně o horor. Neseděl, spusta děr po vyhazovačích, pokroucený plast...

Po další odmlce jsem narazil na další krabičky. Spíš už jen ze zvědavosti jsem nahlédl a bingo! Nová produkce od dragonu je už o poznání kvalitnější, řekl bych, že na úrovni modelů v měřítku 1:72. Překvapily mě hlavně krásné nýty na podvozku, jemné detaily a slušné pásy.

 

 

A další skvělá věc-v každém balení dostanete dva modely za 150 ká.

 

Stavbu jsem začal sestavením korby a vany tanku. První problém nastal ve chvíli, když jsem lepil zadní pancíř nástavby, který se nalepuje samostatně. Je sice perfektně rozměrově přesný, ale asi o půl milimetru tenčí, než by bylo potřeba. Vlepená plastiková destočka potřebné tloušťky problém dokonale vyřeší.Dále jsem měl trochu potíže s instalací děla, kde je pro úspěšné napasování potřeba odstranit vodící kolík. celý kanon je nalepený na kousek plastu a drží spíš na dobré slovo, ale vapadá tak, jak má. Vzhled vozidla mi připadal trochu fádní, takže jsem z tmelu vytvořil improvizované betonové zesílení pancíře nad prostorem řidiče a také na opačné sraně, kde se nacházely zásoby munice. Potom jsem doplnil šircny, náhradní pásy a ohrádku nad motorový rostor. Tu jsem vyřezal z průhledného plastu. Chvíli po přilepení se ale začala vracet do původního tvaru, takže se ohrádky pokroutila. To jsem řešil výrobou plachty z alobal a dvěmi balzovými bednami. Sestavení zbytku dílů se již obešlo zcela bez problémů. Tedy až na pásy, které jsou sice velmi pěkné, ale tlustší než prostor, který je jim vymezen mezi kladkami, napínáky, pohonými koly a blatníkem. Je třeba si označit místa styku a pásy skalpelem trochu oříznout.

 

 

Dále jsem pokračoval barvením. Celý model jsem nastříkal směsí žluté a pískové revell, podvozek a spodní část šircen silně zředěnou hnědou vallejo. Černou vallejo jsem nabarvil pásy a hrubě také obruče kol. Ty jsem poté dokončil pomocí technického pera. Bahno jsem znázornil neředěnou hnědou vallejo, stejně tak bedny. plachta je barvená šedou namíchanou z černé a bílé. Plachtu jsem lehce vystínoval a nechal být.Dále jsem nanesl černý wash, napodobil ošoupání stropní desky posádkou pomocí černého pastelu a vytvořil tužkou pár odřenin. Camo je fiktivní.

 

Na úplný závěr jsem si vyřízl z balzy hranol o rozměrech 1x1x20 cm, jeden konec několikrát namočil do sádry a zasádrovanou část nabarvil lihovou barvou red hull. Tím jsem získal model sirky v nadživotní velikosti :-D

 

Možná v budoucnosti doplním ještě podložku a nějaké větvě, kterými zakryji ty nejhorší chyby.

 

 

 

Klady stavebnice:
Zpracování

Cena

Jednoduchost

Jednoduchá modifikovatelnost.

 

Zápory stavebnice:

Občas nepřesné díly

 Tomáš Mácka


www.modelklubkrenovice.webnode.cz